ALGEMENE VOORWAARDEN PETITE-CUISINE AMBACHTELIJKE CATERING.
KVK 73621986
ARTIKEL 1 DEFINITIES
Offertes zijn gratis & 1 keer kosteloos aanpasbaar. Verdere aanpassingen € 7.50 per aanpassing
1.1 Opdrachtgever: persoon of bedrijf (rechtspersoon) die aan petite-cuisine freelance kok/ catering opdracht verleent tot het uitvoeren van de door petite-cuisine aangeboden diensten.
1.2 Opdrachten: de bij de overeenkomst afgesproken zaken, omvattend de producten en diensten die geleverd worden door petite-cuisine, die ten uitvoer dienen gebracht of uitgevoerd zijn op (een) bepaalde datum(s)
1.3 Diensten: alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten waaronder werkzaamheden als zelfstandig werkend kok, (event) catering alsmede alle andere ten behoeve van de opdrachtgever verrichtte werkzaamheden van welke aard dan ook, uitgevoerd in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van de opdrachtgever zijn verricht.
1.4 Factuursom: Het totale bedrag dat de opdrachtgever dient te voldoen bij een overeengekomen opdracht.
1.5 Een opdracht kan zowel mondeling als schriftelijk worden vastgesteld.
1.6.1. Ik geef toestemming aan petite-cuisine om foto’s en beeldmateriaal te maken tijdens opdrachten en deze te mogen gebruiken voor haar social media.
1.6.2. Petite-cuisine behoudt zich het recht om telefoongesprekken op te nemen.
1.6.3 Bij zakelijke opdrachten waarbij film/foto/recepten worden gemaakt heeft Petite-cuisine het intellect en eigendomsrecht en mag het alleen gedeeld worden met schriftelijke toestemming van Petite-cuisine.
1.7 Petite-cuisine behoudt zich het recht om een offerte in te trekken zonder opgaaf van reden.
1.7.1 Zakelijke offertes zijn exclusief 21% btw opgesteld.
1.8 Petite-cuisine kan ten aller tijden de offerte/ producten aanpassen of veranderen. i.v.m. oplopende kosten, van inkoop of anderen aanverwanten zaken.
1.9 Bij levering niet thuis of er is geen telefonisch/app contact mogelijk, zal catering worden meegenomen of indien mogelijk achterlaten worden bij de buren of ter plekke.
2.0 Bij levering aan een vakantiepark/jachthaven gelieve naar de poort/hek toe te komen op de afgesproken tijd en mee te rijden naar locatie.
2.2 Bij BBQ, catering, foodtruck, opdrachten zal ik het afval bij u in de containers doen.
2.2.a Kinderen t/m 10 jaar € 16,50 p.p. daarna volledige prijs.
Als ik op huisbezoek langs kom om het een en ander te bespreken bereken ik € 45 voorrijkosten, bij geen afname catering zal ik deze factureren aan u. Reiskosten algemeen €0.50 cent per kilometer
ARTIKEL 2 GELDIGHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN.
2.1 b. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en alle overeenkomsten tot levering van producten en/of diensten, welke worden uitgebracht resp. aangegaan door Petite-cuisine.
2.2 De opdracht van de opdrachtgever geldt als acceptatie van de algemene voorwaarden, na acceptatie schriftelijk of mondeling.
2.3 Van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen zijn slechts bindend indien deze schriftelijk zijn overeengekomen.
2.4 Niet alleen opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen.
2.5 Het door de opdrachtgever of door de opdrachtgever gemachtigde ondertekenen van de Petite-cuisine uren en e.v.t. kilometervergoeding zoals voorrijkosten, is de opdrachtgever op de hoogte en akkoord met deze algemene voorwaarden.
2.6 Petite-cuisine behoudt zich het recht om ten aller tijden de prijzen en of foto’s te wijzigen op haar website of social media. Foto’s van website of sociaal media mogen niet gedeeld of gedupliceerd (auteurs recht) worden. Alle foto’s zijn aangemeld bij een image search machine en onrechtmatig gebruik zal een boete tot gevolg hebben. Recepturen door petite-cuisine gemaakt mogen zonder schriftelijke toestemming niet gedeeld worden (I E recht), petite-cuisine heeft ten aller tijden het recht om de recepturen te herroepen.
2.7 Petite-cuisine behoudt zich het recht om inkomsten bederf te reclameren als zij een opdracht uitzet en deze niet tijdig wordt opgeleverd.
ARTIKEL 3 OFFERTES
3.1 Offertes zijn vrijblijvend en maximaal 1x aanpasbaar, daarna €7,50 per keer.
3.2 Een offerte heeft een geldigheid van 5 werkdagen, daarna vervalt de offerte.
3.3 Offertes zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief heffingen en reiskosten tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
3.4 Een opdracht van een catering komt tot stand na schriftelijke of mondelinge bevestiging van beide partijen en de factuur is verstuurd.
3.5 Offertes zijn op basis van voorcalculatie en nimmer bindend.
3.6 Bij Offerte acceptatie (mondeling of schriftelijk) krijgt u de factuur toegestuurd dan dient de eerste 50% direct te worden aanbetaald, de andere 50% 72 uur voor levering catering. Bij zakelijke catering dient de factuur in zijn geheel vooruitbetaald te worden. De gehele catering dient dus voor aanvang te zijn betaald.
3.7 Prijsverhogingen, voortvloeiende uit product inflatie, aanvullingen en wijzigingen van de opdracht zijn voor rekening van de opdrachtgever.
3.8 Offerte is gebaseerd op p.p. prijs bij BBQ & Foodtruck, Catering minimale afname ± 20 personen.
3.9 Let op offerte’s komen vaak in de spam terrecht!
Bij een vermindering personen gaat de p.p. prijs omhoog,
ARTIKEL 4 FACTUREN EN BETALING
4.1 Facturering geschied bij opdrachten langer dan 1 week, wekelijks
4.2 Betalingen en aanbetalingen dienen binnen 5 werk dagen na factuurdatum te geschieden, tenzij anders afgesproken en schriftelijke bevestigd, en voor aanvang catering.
4.2a Bij kostprijsberekening p.p. (offerte) kan dit nog worden aangepast tot 3 dagen voor catering met b.v. een extra gerecht of toevoeging extra personen. Bij een vermindering van aantal personen gaat de prijs p.p. omhoog (offerte). Als de factuur is verzonden kan er geen vermindering personen meer plaats vinden.
4.3 Bij niet tijdige betalingen van de factuur zullen er administratiekosten, rente, incassokosten en het overige niet voorziene kosten aan de opdrachtgever in rekening gebracht worden.
4.4 Indien de verzending van een betalingsherinnering noodzakelijk blijkt zal er €7,50 administratiekosten in rekening gebracht worden
4.5 Ingeval van geen tijdige betaling van een factuur of aanbetaling uitblijft is Petite-cuisine gerechtigd om de overeenkomst te ontbinden. En de e.v.t. gemaakte (reis/voorrij/ ect.) kosten te verhalen.
4.6 Indien na het uitblijven van 1 maal een betalingsherinnering is Petite-cuisine gerechtigd om een incasso/gerechts deurwaarder aan te stellen.
4.7 Bij annulering (online) bestelling door Petite-cuisine zal het bedrag worden geretourneerd dit duurt een aantal dagen. Bij annulering van de factuur door Petite-cuisine zal het gehele bedrag worden terug geboekt.
4.9 Het is opdrachtgever in geen enkel geval toegestaan zelfstandig prijswijzigingen door te voeren op gefactureerde bedragen.
5.0 Gelieve bij betaling het factuur nr te vermelden.
ARTIKEL 5 ANNULERING
5.1 Bij annulering kunnen er eventuele onvoorziene of uitzonderlijke kosten bij de opdrachtgever in rekening gebracht worden.
5.2 Bij opdracht bevestiging schriftelijke of mondeling ontvangt u de factuur. Kosteloze annulering tot 1 maand voor levering.
5.3 Indien een catering is overeengekomen zal onderstaand percentage worden gefactureerd:
– 14 dagen of meer voor het gereserveerde tijdstip administratie kosten € 45
– 14 dagen of minder maar meer dan 7 dagen voor het gereserveerde tijdstip 30%
– 7 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip 50%
– 3 dagen of minder voor het gereserveerde tijdstip 75%
– Op de dag zelf 100%
OVERMACHT
5.4.1. Als overmacht voor het horecabedrijf, die maakt dat een eventuele daardoor veroorzaakte tekortkoming het horecabedrijf niet kan worden toegerekend, geldt iedere voorziene of onvoorziene, voorzienbare of onvoorzien- bare omstandigheid die het uitvoeren van de horecaovereenkomst door het horecabedrijf zodanig bemoeilijkt dat het uitvoeren van de horecaovereenkomst onmogelijk dan wel bezwaarlijk wordt.
5.4.2. Indien een van de partijen bij een horecaovereenkomst niet in staat is om aan enige verplichting uit die horecaovereenkomst te voldoen, is hij verplicht de andere partij hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
5.4.3. Bij overmacht door de regering aangegeven: code oranje/rood bij storm, bij een hittegolf, komt de catering te vervallen en wordt de evt. aanbetaling geretourneerd.
ARTIKEL 6 GEHEIMHOUDING
6.1 Petite-cuisine verplicht zich eraan alle vertrouwelijke gegevens en informatie van de opdrachtgever (zoals recepturen en bedrijfsgegevens) zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
6.2 Opdrachtgever verplicht zich eraan alle vertrouwelijke informatie en gegevens (zoals tarieven, recepturen, foto’s en specifieke afspraken) van petite-cuisine zorgvuldig te bewaren en geheim te houden.
ARTIKEL 7 AANSPRAKELIJKHEID
7.1 Petite-cuisine kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan apparatuur en materialen tijdens de diensten, events, of privé catering werkzaamheden.
7.2 Petite-cuisine is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade en aansprakelijkheid.
7.3 Petite-cuisine is nimmer aansprakelijk voor gevolgschade van voedselallergieën, of voedselvergiftigingen.
ARTIKEL 8 OVERMACHT
8.1 Petite-cuisine is niet gehouden tot (tijdige) nakoming van de overeenkomst en/of schadevergoeding aan de opdrachtgever in geval petite-cuisine als gevolg van overmacht verhinderd wordt om enige verplichting (tijdig) na te komen.
8.2 In het geval petite-cuisine als gevolg van een overmacht situatie niet in staat is om (tijdig)aan enige verplichting uit de overeenkomst te voldoen zal hij de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk in kennis stellen. En het (e.v.t voorgeschoten) bedrag retourneren.
ARTIKEL 9 TOEPASSELIJK RECHT
9.1 Op de overeenkomsten is bij uitsluiting Nederlands recht van toepassing.
9.2 Ingeval van geschillen tussen het horecabedrijf en een klant (niet zijnde een natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf) is bij uitsluiting bevoegd de bevoegde rechter in de woonplaats van het horecabedrijf, tenzij op grond van dwingende wetsbepaling een andere rechter bevoegd is en onverminderd
de bevoegdheid van het horecabedrijf het geschil te laten beslechten door de rechter die bij gebreke van dit beding bevoegd zou zijn.
9.3. Alle vorderingen van de klant verjaren na verloop van een jaar na het moment waarop zij zijn ontstaan.
9.4. De ongeldigheid van één of meer van de bedingen in deze algemene voorwaarden laat de geldigheid van alle andere bedingen onverlet. Blijkt een beding in deze algemene voorwaarden om enigerlei reden ongeldig, dan worden partijen geacht een geldig vervangend beding overeengekomen te zijn dat het ongeldige beding naar strekking en reikwijdte zoveel mogelijk benadert.
9.5 De Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) zijn de voorwaarden waarop in Nederland gevestigde horecabedrijven, zoals hotels, restaurants, cafés en aanverwante bedrijven (waaronder cateringbedrijven, party-servicebedrijven e.d.), horecadiensten verlenen en horecaovereenkomsten sluiten. De UVH zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel in Woerden en aldaar ingeschreven onder nummer 40482082.
Reiskosten € 0,50 per kilometer
BTW 21%
PRIVATE DINER:
Bij meer dan 5 personen komt er standaard bediening mee dit is tegen meerprijs € 25 per uur.
Haute cuisine is inclusief wijn assortiment.
Bij luxe menu keuze wijnen uit mijn wijnshop tegen meerprijs.
Linnengoed service glaswerk bestek gehele tafel indekking inclusief.